Balance mellem attraktivitet og effektivitet
Din tilgang til at skabe en god gæsteoplevelse, hvor du balancerer mellem attraktivitet og effektivitet, er afgørende for at opnå succes. At anerkende, at der kan være omkostninger eller konsekvenser i form af gæsternes egen deltagelse i visse processer, såsom at placere brugt service og bestik på plads, illustrerer denne afvejning mellem attraktivitet og effektivitet.
Det er korrekt, at en attraktiv gæsterejse ikke kun skal tilfredsstille gæsternes behov, men også være bæredygtig og effektiv for virksomheden. Det kan være fristende at fokusere udelukkende på enten attraktivitet eller effektivitet, men som du påpeger, er det vigtigt at opretholde en balance mellem de to for at undgå ubalance.
Balance Scorecard – 4 E´er
Når de 4 E´er balancerede
Økonomien
Gæsteoplevelsen
Interne processer/rammer
Medarbejdere
Er det værdiskabende for både gæst, medarbejder og virksomhed. De fire forhold er afhængige af hinanden og påvirker hinanden. Kommer der ubalance, skal man sørge for at skabe balance til de øvrige perspektiver gennem tilpasning.
The Balanced Scorecard er et styrings - og ledelsesværktøj, der bygger bro mellem strategi, vision og daglig drift – og mellem indsats og resultater!
Skabe balance mellem attraktiv service og oplevelse dvs. gæsternes forventninger og behov, og den økonomisk bæredygtige virksomhed.
At kunne differentiere sig i forhold til sine konkurrenter.
At prioritere kontaktpunkterne i gæsterejsen.