Nordisk Servicesyn


Bog til akademifaget Service.

Nordisk servicesyn er skrevet til alle, der arbejder med service, hvad enten det er studerende, undervisere, medarbejdere, ledere eller virksomhedsejere.

Hensigten med bogen er at give de mennesker, der arbejder med service, redskaber til at udvikle sig og gøre dem bevidste om, hvad god service er. Og ikke mindst at få dialogen om den gode service tilbage til rødderne. Dér, hvor det handler om det menneskelige møde.

Dér, hvor vi kan drage nytte af vores nordiske grundværdier som ligeværdighed, åbenhed, fleksibilitet og ikke mindst tillid. Hvis man vil arbejde med det nye nordiske servicesyn, kræver det, at den tilgang til servicebegrebet, som er kernen i nyt nordisk servicesyn, gennemsyrer hele virksomheden fra inderst til yderst. Omdrejningspunktet i bogen er således relationer mellem mennesker: Relationen til gæsten, relationen til kolleger og relationen til ledelse og samarbejdspartnere.


Pensumbogen til faget er :

Nordisk servicesyn

2. udgave, 1. oplag, 2019

Forfatte: Gry Asnæs, Katja Hessel, Nille Presskorn

Vi har de kapitler der vedrører pensum fra en tidligere udgave i pdf. her.

Vi skal bede jer om at materialet alene er til jeres brug og ikke deles med andre.