Velkommen til faget

Service, oplevelse og værtskab (SOV)

Service, oplevelse og værtskab, er et certificeret akademiforløb, der udløser 5 ECTS-point.

Lidt mere om hvad faget handler om

Dette fag handler det om gæsten. Dvs. vi undersøger vores virksomhed ud fra gæstens perspektiv. Det gør vi ved, at gå i dybden med jeres gæsterejse og analysere de kontaktpunkter jeres gæster berører.

Hvordan kan dette arbejde medføre en endnu bedre gæsteoplevelse - og måske endda et mersalgs?

Det kigger vi nærmere på.

Faget handler også om at intergrere en mere kreativt tankegang i driften. Dvs. at vi i vores hverdag tør udfordre vores processer og “plejer”, for hele tiden at være på forkant. Når vi er på forkant, kan vi bedre skille os ud fra vores konkurrenter (der levere den samme gode mad og service som os), men vi kan også øge chancen for at levere oplevelser der rækker ud over gæstens forventninger.

Hvad bliver dit udbytte?

  • Du træner dit gæsteperspektiv - udefra og ind perspektiv

  • Du lærer værktøjer til at kunne udvikle oplevelser

  • Du træner din kreative tankegang og lærer konkrete metoder dertil

  • Du bliver bevidst om din virksomheds styrker og udfordringer

  • Du får mulighed for at udvikle konkrete tiltag

Pensum til uddannelsen

Pensum til uddannelsen er:

Datoer for uddannelsen

2 fysiske undervisningsdage

  • 3. februar kl. 9-16 “Over plænen”

  • 9. februar kl. 9-16 “Anarkist”

2 virtuelle undervisningsdage

  • 14. februar - 2 timer kl. 9-11 - zoom link

  • 16. februar - 2 timer kl. 9-11 - zoom link

Eksamen

3. marts - HRs samtale-lokale på Slottet

Link til virtuel undervisning på Zoom:

https://us06web.zoom.us/j/84901015948?pwd=K0NXK1JqV29yQmw1cnRqSm4vZWFWUT09

Meeting ID: 849 0101 5948

Passcode: 276958

Præsentation og modeller fra undervisningen

Efter hver undervisning vil præsentationerne være tilgængelige til download her på siden.

Øvelse til dag 2

Gå din gæsts rejse hos ”dig” selv

Gå din kollegas gæsterejse

Gå en gæsterejse hos f.eks. Expresso house, Illum, en restaurant

Noter kontaktpunkter

Ude fra og ind perspektiv – Hvad ser, føler og mærker du?

Var det service, oplevelser eller værtskab i kontaktpunktet?

Funktionel eller/og emotionelle kontaktpunkter

Hvad husker du mest?

Om værtsskab / about hostmanship

Eksamen - erhvervscase

Vi afslutter faget Service, oplevelse og værtskab (SOV) med en eksamen.

Når du har bestået, har du optjent 5 ECTS point.

Du kan læse mere om eksamen ved at klikke ind på tekstboksen

Vi ses igen d. 3. februar 2023

I Tivolis lokaler “Overplænen” i tidsrummet 9-16.

Jeg glæder mig :)