Velkommen til faget
Service, oplevelse og værtskab (SOV)
Service, oplevelse og værtskab, er et certificeret akademiforløb, der udløser 5 ECTS-point.
Lidt mere om hvad faget handler om
Dette fag handler det om gæsten. Dvs. vi undersøger vores virksomhed ud fra gæstens perspektiv. Det gør vi ved, at gå i dybden med jeres gæsterejse og analysere de kontaktpunkter jeres gæster berører.
Hvordan kan dette arbejde medføre en endnu bedre gæsteoplevelse - og måske endda et mersalgs?
Det kigger vi nærmere på.
Faget handler også om at intergrere en mere kreativt tankegang i driften. Dvs. at vi i vores hverdag tør udfordre vores processer og “plejer”, for hele tiden at være på forkant. Når vi er på forkant, kan vi bedre skille os ud fra vores konkurrenter (der levere den samme gode mad og service som os), men vi kan også øge chancen for at levere oplevelser der rækker ud over gæstens forventninger.
Hvad bliver dit udbytte?
Du træner dit gæsteperspektiv - udefra og ind perspektiv
Du lærer værktøjer til at kunne udvikle oplevelser
Du træner din kreative tankegang og lærer konkrete metoder dertil
Du bliver bevidst om din virksomheds styrker og udfordringer
Du får mulighed for at udvikle konkrete tiltag
Pensum til uddannelsen
Pensum til uddannelsen er:
“Nordisk Servicesyn” kapitel 1 + 2 af Nille Presskorn, Katja Hessel og Gry Asnæs (Bogen er udleveret)
“Med andre øjne” s. 48 - 54 af Søren Bechmann & Mette Mikkelsen LINK til artikel: s. 48-54 + kapitel 6
“Kunderejsen de første skridt” af Søren Bechmann LINK til artikel
Se Video om oplevelseskompasset: Oplevelsesøkonomi 2_Oplevelsesdomæner og Sansogram - YouTube
– THE BIG ”WHAT” – Hvad er storytelling? Et content marketing-våben, der skyder skarpt: Læs her
“Skab oplevelser” af Casper Bratvold et al. s. 46 - 52
New innovative customer experience metodekatalog: se link
Datoer for uddannelsen
2 fysiske undervisningsdage
3. februar kl. 9-16 “Over plænen”
9. februar kl. 9-16 “Anarkist”
2 virtuelle undervisningsdage
14. februar - 2 timer kl. 9-11 - zoom link
16. februar - 2 timer kl. 9-11 - zoom link
Eksamen
3. marts - HRs samtale-lokale på Slottet
Link til virtuel undervisning på Zoom:
https://us06web.zoom.us/j/84901015948?pwd=K0NXK1JqV29yQmw1cnRqSm4vZWFWUT09
Meeting ID: 849 0101 5948
Passcode: 276958
Præsentation og modeller fra undervisningen
Efter hver undervisning vil præsentationerne være tilgængelige til download her på siden.
Øvelse til dag 2
Gå din gæsts rejse hos ”dig” selv
Gå din kollegas gæsterejse
Gå en gæsterejse hos f.eks. Expresso house, Illum, en restaurant
Noter kontaktpunkter
Ude fra og ind perspektiv – Hvad ser, føler og mærker du?
Var det service, oplevelser eller værtskab i kontaktpunktet?
Funktionel eller/og emotionelle kontaktpunkter
Hvad husker du mest?
Om værtsskab / about hostmanship
Eksamen - erhvervscase
Vi afslutter faget Service, oplevelse og værtskab (SOV) med en eksamen.
Når du har bestået, har du optjent 5 ECTS point.
Du kan læse mere om eksamen ved at klikke ind på tekstboksen
Vi ses igen d. 3. februar 2023
I Tivolis lokaler “Overplænen” i tidsrummet 9-16.
Jeg glæder mig :)