Service, oplevelse og værtskab - dag 2

  • GÆSTEREJSEN

    Gæsterejsen giver et overblik over gæstens møde med virksomheden. Formålet er at styrke relationen og skabe loyale gæster. På gæsterejsen er en række kontaktpunkter, hvor virksomheden har mulighed for at få kontakt med gæsten og påvirke gæstens oplevelse

    Se to video om gæsterejsen:

    https://vimeo.com/728041719

    https://vimeo.com/728041646

  • PENSUM

    Pensum: Søren Beckmans bog om “Kunderejsen”

    Arbejdes-ark “Gæsterejsen”

    Brug denne skabelon som et redskab til at tegne gæsterejsen.

  • NET PROMOTER SCORE

    En måde at måle gæsteoplevelsen er via NPS. NPS fortæller dig, hvor mange loyale gæster du har. Det er en temperaturmåling på gæsternes loyalitet, et realitetstjek og en måde at arbejde med forbedringer på. De fleste hoteller og restauranter benytter i dag NPS-måling som redskab til at øge loyaliteten og dermed også resultatet på bundlinjen, fordi loyale gæster er villige til at betale mere, til at anbefale virksomheden og kommer igen og igen hver gang. Efter gæstens oplevelse bliver de stillet spørgsmålet: “Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale virksomheden til en ven eller en bekendt?”.