Velkommen til dit værtskabsforløb
Dit værtskabsforløb et certificeret akademiforløb, der udløser 5 ECTS-point i akademifaget “Service”
På forløbet vil vi arbejde med grundlæggende service- og værtskabsteori. Med udgangspunkt i Vingsteds Værtskabsstrategi og teorien skal I være med til at udvikle hotellet og medarbejderne i den ønskede retning, hvor der tages ejerskab for værtskabet på tværs af afdelinger. I vil være med til at udvikle og implementere konkrete handleplaner for værtskabsadfærd samt blive klædt på til at følge op på dem løbende.
Formål, forberedelse og pensum
Formål
Dette forløb handler om gæsten. Du undersøger din virksomhed ud fra gæstens perspektiv. Det gør du ved, at gå i dybden med gæsterejsen og analysere de kontaktpunkter jeres gæster berører. Formålet er, at udvikle forståelsen feltet mellem service, oplevelser og værtskab. Du får udvidet dine kompetencer i forhold til at kortlægge og udvikle tiltag, der skaber værdi for virksomheden og dens gæster mhp. at højne gæsteloyaliteten gennem værtskabet.
Faget tager udgangspunkt i din virksomheds gæsterejse og operationelle værktøjer og modeller, der sættes i relation til service og oplevelseserhvervet. Vi fordyber os bl.a. i teorier så som forventninger, gæsterejsen, KANO-modellen og hvordan vi måler på gæstetilfredshed samt værktøjer til at skabe loyale gæster.
Faget afsluttes med et projekt med relation til egen rolle og din virksomhed. Du kan derfor komme tilbage på arbejde med konkrete tiltagsmuligheder for udvikling af gæsternes helhedsoplevelse.
(Pensum) Materiale til forløbet
Bog - Nordisk Servicesyn: Kapitel 1 + 2 - se nedenstående - der er linket til bogen
Bog - Kunderejsen - de første skridt af Søren Bechmann: download bogen her (Brug bogen som opslagsværk og er ikke obligatorisk)
Oversigt over undervisningsdage, aflevering og eksamen
-
Undervisningsdage for hold 1 og hold 2:
Onsdag d. 29. oktober kl. 09.00-16.00 (AMU forløb i samarbejde med Edutasia) DIREKTE LINK TIL DAGEN HER
Tirsdag d. 2 december kl 09.00-16.00
Mandag d. 8 december kl 09.00-16.00
Mandag d. 15 december kl 09.00-16.00
Efter endt undervisning vil dagens Power Point og materiale uploades her
-
Aflevering af Erhvervscase
16. december senest kl 11.59
Eksamensdag:
18. december (hold 1)
19. december (hold 2)
Eksamen er virtuel på Zoom og 30 minutter pr. deltager. Eksamenstiderne planlægger vi sammen i undervisningen.
Fagligt bibliotek
Vi har udvalgt et målrettet fagligt bibliotek som er tilpasset fagets indhold.
Det er vores erfaring at biblioteket støtter op om den fysiske undervisning, hvis der er noget man selv har lyst til at fordybe sig i eller ønsker at få præsenteret på en anden måde. Biblioteket kan bruges som opslagsværk før eller efter undervisningen og er et godt redskab til at forberede opgave og eksamen.
-

Tilgå din pensum bog her
-

Hesketts serviceværdikæde
-

Følelsesbarometret
-

Net Promoter Score
NPS og Loyalitetsscore
-

Storytelling
-

Skab tydelig og tryg service
Servicebeviset og hjerteslag
-

Udefra og Ind - Perspektivet
-

Gæsterejse og Kontaktpunkter
Overlevering af gæsten
-

NPS
Og adfærd til at skabe ambassadører
-

Værtsskab
Herunder 5 typer af nøgleadfærd
-

Sansogrammet
-

Vejledning til opgave
Template til at skrive din opgave samt tips & tricks!
-

Eksamen
Information om eksamen
Dine undervisere
Vi ser frem til et godt forløb sammen med jer.