Velkommen til din
Akademiuddannelse i
Service, Oplevelser & Værtskab
5 ECTS-point
Lidt om faget:
Dette fag handler om gæsten. Vi skal undersøge hvad det er for en oplevelse, gæsten har når de besøger jer. Både før de ankommer, når de er hos jer og efter deres besøg. Vi skal sætte os i gæstens sted og sammen finde frem til hvordan vi kan gøre gæsteoplevelsen endnu bedre.
Vi skal dykke ned i jeres gæstetilfredshed, i konkrete kontaktpunkter, i værtsskabsadfærd og ikke mindst tale rigtig meget om lederrollen, der skal få medarbejdere til at give den bedste gæsteoplevelse - hver gang!
Vi skal tale om salg og målstyring hvordan I ved at spille hinanden gode, faktisk øger gæsteoplevelsen samtidig med at i øger salget. En win-win.
Faget afsluttes med at du skal skrive og aflevere en erhvervscase baseret på en konkret problemstilling som du oplever i din stilling, i din hverdag. Noget som du ønsker, at blive klogere på. Afslutningsvis skal du fortælle om din case til en mundtlig eksamen. Jeg guider jer godt igennem begge dele!
Jeg glæder mig til at møde jer og til at komme i gang med et spændende forløb!
PENSUMBOG
Nordisk Servicesyn, Presskorn. mfl., 2019
““Sammen om den store oplevelse til en lille regning””
PENSUM DAG 1: kapitel 1
PENSUM DAG 2: kapitel 2
PENSUM DAG 3: kapitel 3
Du bestemmer selv om du vil læse kapitlerne til undervisningen eller efter undervisningen.
Slides fra dagene bliver ligeledes uploadet her.
Derudover kan du forbyde dig i den teori der er relevant for dig i nedenstående “emne bibliotek”.
Nederst på siden er der et link til opgaven og eksamensforberedelse.
EMNE INDEX
Nedenfor er et bibliotek af teori, så du kan fordybe dig i det der giver mening for dig.
-
Hesketts serviceværdikæde
-
Udefra og Ind - Perspektivet
-
Værtsskab
Herunder 5 typer af nøgleadfærd
-
Gæsterejse og Kontaktpunkter
Overlevering af gæsten
-
Funktionel og emotionel værdi
Herunder Kanomodellen
-
Peak & Rule
-
Følelsesbarometret
-
Sansogrammet
-
Storytelling
-
Oplevelseskompasset
-
Klagehåndtering
-
-
Erhvervscase & eksamen
-
Dataindsamling - hvordan?
-
Jeg glæder mig til at møde jer!
9. september kl. 9-15
16. september kl. 9-15
23. september kl. 9-15